21 February 2007

Apa itu Cable.......

Kenyataan 1


p/s: aku pernah diinterview melalui telefon untuk jawatan webprogrammer/ webmaster ( temuduga tak terbuka) . yang bercakap tu pompuan. dia tgk aku punye Resume.. dalam tu mmg banyak technical skill daripada webdeveloper skill. dia cakap dia nak org yang berpengalaman dalam webdevelopment.. aku cakap. kalau dia tak bagi aku kerja .. mana aku nak ada pengalaman dalam bidang tu .. keh keh keh.. yang kelakarnya.. dia cakap .. kita sekarang nih nak buat open-source website.. kita dah buat squreall mail punye project.. dalam otak aku nih . bukan ke squreall mail tu benda yang dah siap. cuma touchup skit skit jerk.. rasa nak tergelak pun ada.. tapi control lagi ..


dia tanya kalau kalau aku ada skill guna dreamweaver atau flash dsb.. aku cakap .. pernah guna.tapi tak de la pandai sgt pun bab design nih .. walhal dalam resume aku tu … bukan stakat dreamweaver… bluefish, emac, gimp, firework. adobe photoshop dsb.. pun aku tulis sebagai tool utk develop web.dia macam tak confiden ngan aku.. so aku pun cakap la.. kalau macam tu . tak pe lah.. u cariklah org yang lebih berpengalaman..


bukan aku nak kata yang pompuan nih low.. ada yang power.. tapi itu lah hakikatnya.. bila pompuan yang pegang kuasa..


lepas tu aku fikir.. baru aku tersedar.. aku kekurangan satu benda utk dijadikan proof bahawa aku mempunyai skill yang dikehendaki. so aku pun design la lebih kurang satu website.. dah akhirnya The Kandang Tenux pun lahir..

Moral: kalau korg tak de KABEL Satelite. tak yah beranganla mintak kerja ngan GOMEN.


Kenyataan 2

en shahriman.. FYI,aku pernah ditemuduga utk PPSM, aku pernah disoal pasal oop.. aku tak reti apa itu OOP.sbb aku tak belajar kat kolej dulu .. . english aku tak power.. tapi kalau temuduga sktakat tanya teori jerk hanya org yang punyai CGPA 3.0 and above jerk bleh jawab.. cuba en shahriman cadangkan kat bos en shahriman … masa temuduga tu . suruh calon buat hands on praktikum. up server sebijik ke.. buat dynamic web ke, buat program guna dotnet ke.. amacam.. stakat ni yang aku tahu .. KUSTEM jerk dah buat benda nih ..


Artikel ini diambil daripada hardyw3b.wordpress.com

p/s : bukan nak kata sape-sape tapi ini adalah hakikatnya keadaan semasa di Malaysia.

1 comment:

Anonymous said...

Apa itu kabel?
A cable is one, two or more wires or optical fibers bound together, typically in a common protective jacket or sheath. The individual wires or fibers inside the jacket may be covered or insulated. Combination cables may contain both electrical wires and optical fibers. Electrical wire is usually copper because of its excellent conductivity, but aluminum is sometimes used because it costs less.
source= wikipedia